Alla älskar hockey

Hemma i Värmland och Johnny Cash, Homer Simpson och Skallepär har växt upp till tre stora och bråkiga katter som inte längre tycker det är roligt att ligga i mitt knä och bli kliade på magen. Men lite stil är det ändå på dem. Hockey tycker de fortfarande är roligt.






Och vem kan klandra dem? Mys-pys med småkronornas fina seger mot ryssarna i går. Självförtroendet lyser och här är det ingen brist på detta med att våga och att visa mod och hjärta. Jag blir lyrisk över vad som finns att tillgå i framtiden och det känns minst sagt lite lättare att acceptera att Kung Forsberg och övriga giganter en dag lägger skridskorna på hyllan för gott.

När man ser småkronorna visa upp vad de går för och vad de har att ge i framtiden så känner jag att jorden trots allt kanske inte slutar snurra när Kung Forsberg lägger av.

---

Vissa höll dock inte måttet utan gick och la sig efter halva matchen på grund av uppstigning klockan fem till morgonen. Dåligt tycker jag.

---

Underbart skönt med en seger i måndags för MODO. De där trepoängarna har ju varit en aning ovanliga i höst så det var en lite extasifierad lycka, även om jag inte kunde se matchen. Och nu är det snart match igen. Heja MODO!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...