När ingen vill dansa efter min pipa

I går hade jag så mycket träningsvärk att jag under en halvtimmes tid seriöst funderade på att ta taxi in till stan för att handla. Men jag lät bli av den enkla kombinationen av följande anledningar:
a) jag ville inte få tränings-Hitler att krevera av vemod
b) jag ville inte kunna bli hånad över att jag är klen
c) jag ville inte bli smittad av svininfluensan som säkert alla taxichaufförer går omkring och bär på

Av totalt två timmars vistelse ute i gymmet blev nog min egentliga träning uppmätt till cirka 30 minuter. Resten av tiden ägnade jag mig åt att maska, inspektera så tränings-Hitler inte såg mig så jag kunde maska lite till, "vila", håna Fröken Bitter samt att anpassa alla maskiner så de var lagom för mig och dagisbarnen.

---

Idol-final i går och mest upprörd var Fröken Bitter över att Eriks flickvän var med uppe på scenen så länge. Riktigt pinsamt, tyckte bitterdamen. Riktigt mycket handgranatskastande i glashus av Söråkerskan tycker jag. För är det någon som skulle ha tryckt sig förbi allt och alla och äntrat scenen i ett sådant läge så är det linslusen från Söråker.

---

Luftslottet som sprängdes var alldeles lagom ofarlig för mig och jag skrek inte en enda gång. Jag blev lite betuttad i läkaren och tycker att helhetsbetyget blir fyra av fem toasters.

Efter bion var vi in på Shell och skulle panikhandla tranbärsjuice. Givetvis fanns det ingen och jag fick istället nöja mig med pepsi. Denna underbara gudadryck visade sig vara ett fullgott alternativ och en ypperlig medicin mot urinvägsinfektion, så nu är jag och Lill-Morran fit for fight igen.

Och heltaggade inför matchen, förstås! Heja MODO!


Kommentarer
Postat av: tränings hitler

jag har tränat i dag igen.. har du ? moohahaha.....

2009-12-14 @ 12:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...