"Bara en människa i hela världen som kan få mig att göra det här"

Jag laddar inför matchen mot Djurgården. Simply the best förstås och sedan dubbelläsning med Cosmo och sportexpressen från igår. Jag blev helt tokhoppigt glad och sådär som man blir när man blir just... ja glad liksom när jag läste Magnus Nyströms krönika om Kung Forsberg. Särskilt det här får mig nästan att grina:

"Jag borde egentligen ha varit hemma i Stockholm den här kvällen,
jag ska bli pappa inom knappt två veckor och barnet kan förstås komma
när som helst. Först efter att Gunnar Nordström ringt mig efter
matchuppvärmningen på förmiddagen för att säga: "han spelar",
bestämde jag mig för att dra norrut.

Min fru jublade inte som alla Modo-supportrar kan jag säga.
Och jag vill så klart vara hemma när det är dags. Jag tog en liten risk.

Bara en människa i hela världen som kan få mig att göra det här.
Peter Forsberg
."

Jag har alltid gillat Nyström. Det här gjorde honom inte direkt sämre, så att säga. Väldigt, väldigt fint.

Nu ska jag trippa till bussen (med galet lätta steg!) och sedan blir det Övik!




Kommentarer
Postat av: Linda

Nyström är som vi, galen i Foppa :)



Hoppas du hade det trevlig i Ö-vik?! Två assist av Foppa, KUNG!



Det blir allt Karlstad nästa helg, skulle vara kul om man kunde träffa dig där också.

2009-02-15 @ 03:22:48
URL: http://persson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...