Stjärnfrisören Kung Forsberg

Det sägs ju att håret visar om man mår bra eller inte. Ja, nu visade det sig att det är sant och att den bästa frisören inte alls är den som jag trott utan helt enkelt Kung Forsberg. Tänka sig, han är bra även på det. Efter dagens syndigt sköna besked så gick mitt hår, helt utan vidare, från trollhår till hur glansigt och fint som helst.  Jag tror till och med att de kluvna topparna fixade sig. Hej då Kerastase och Redken!



Världens finaste händer och handleder? Japp. Och de skulle antagligen vara lika perfekta med en sax i handen.

Som vanligt när det gäller Peter Forsberg så finns det en hög med folk som påstår att han är slut, en föredetting som inte alls är speciellt bra längre och mer eller mindre slut. Jag kan billigt köpa resonemanget om att han med största sannolikhet inte kommer hålla den gigantklass han var i när han var som allra bäst för sex år sedan och vann Art Ross Thropy och Hart Trophy och hade bäst plus/minus-statistik och kort och koncist var helt dominant. Men att han skulle vara slut är rent löjligt. Såvida man inte är hjärndöd och dessutom lider av grav minnesförlust så är det bara att tänka tillbaka på vad han som halvskadad uträttade i Avs förra säsongen. Då behöver man inte vara hjärnkirung för att räkna ur hur mycket han skulle kunna tillföra om han så saknade en arm och ett ben.

Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att det ordnar sig.

---

Min kära bror brukar påpeka hur bra min blogg är för att jag skriver så roligt (fjäsk biter inte på mig! Men mutor gör) och hur fruktansvärt dålig min blogg är för att jag dels inte skriver om roliga saker som hockey särskilt ofta och dels att jag aldrig skriver något om honom. Men här kommer det Majki: Jag hade förväntat mig betydligt mer glädjerop över The Gods återkomst. Jag är besviken på dig. Men jag ger dig en chans till och undrar därför om du kanske skulle vilja unna din kära syster en resa ner till Karlstad (och hem igen) och se MODO spela mot FBK? Tänk på saken. Betala detta kalaset och jag stryker ett streck över den där besvikelsen.

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...