The older I get, the smarter my dad gets

Mästers definition av en bra dag: Att hinna hem till The Simpsons. Jag kan inte annat än hålla med.

I alla fall så tänkte jag uppdatera lite. Det har ju inte blivit många inlägg senaste veckan (ja, året) och den här monologen kommer jag ju dragandes med i mer eller mindre vartenda inlägg som jag faktiskt lyckas krysta ur mig. Men anledningen till att jag inte bloggar är antingen a) att jag inte har tid eller b) att skrivförmågan är lite si och så nuförtiden. Det har den tyvärr varit väldigt länge och jag kan inte minnas när jag senast skrev något jag verkligen var riktigt nöjd över. Lite halvtufft sådär, men jag gnäller inte. Istället gör jag något åt det. Jag gräver ner mig i skiten mer och mer för jag vet ju att jag skriver som bäst när allt är som värst. Med andra ord så är det inte direkt så att jag ligger på latsidan, och med tanke på den bristande skrivförmågan så mår jag alltså rätt så fantastiskt bra just nu trots omständigheterna.

Vad gör jag om dagarna då? Ja, jag roar mig inte bara med att lyssna på Kaiser Chiefs, läsa Sportbladet från 2003 och sörja bortgången av The King of Höves och The King of Pop. Utöver detta så har jag jobbat (fotboll), socialat mig och drömt om goda drinkar på Friday´s. Imorgon ska Ems dessutom tvinga mig till att ta årets första dopp.

---

Victor Hedman tvåa i draften. Visst hade det varit fruktansvärt kul om han hade gått först, men att det inte blir Islanders känns skönt.  Sedan hade ju jag förstås helst sett honom gå som trea och därmed till Colorado. Men, Tampa är verkligen inte fel och Matt Duchene till Colorado känns minst sagt bra det också. Nu hoppas jag bara att Duchene inte blir en ersättare för Joe Sakic riktigt än, utan att nummer 19 fortsätter med sin magi på isen. Eftersom säsongen som kommer kan bli tuff nog ändå, så håller jag alla tummar i världen för att Joe väljer att spela ytterligare en säsong.


Chris Pronger till Flyers, ja vad säger man? Jag skulle göra så mycket mer än att bara hoppa jämnfota av glädje om det inte vore för priset... Just därför så nöjer jag mig med jämnfotahoppen, men ni behöver inte oroa er. De är många, de är höga och de är glädjefyllda och lite smått fyllda av "Jag tror inte det är sant"-känslan. För seriöst, att det rinner till i trosorna av tanken på en backuppsättning som leds av Chris Pronger och Kimmo Timonen är ju minst sagt en underdrift. Sedan är det ju faktiskt så att man får betala för det man vill ha och det gäller både när Flyers handlar hockeygiganter och när jag shoppar flytande guld i form av Kerastase till mitt hår.

För övrigt är det hur kul som helst att Adam Deadmarsh och Steve Konowalchuk återvänder till Colorado. Jag håller som vanligt med Cher. If I could Turn Back Time...

---

Dags för sängen nu faktiskt. Efter nära 22 år har den normala dygnsrytmen börjat ta sitt grepp om mig. Känns helt okej så här i sommartider när det inte är någon NHL-hockey att ladda inför. Men innan läggdags blir det lite Janis Joplin tror jag. Spotify måste få jobba lite.


Kommentarer
Postat av: Sportsamlingen

Pronger må vara dyr, men han är rätt bra också! Önskar att vi hade han istället för Redden...

2009-07-06 @ 11:14:02
URL: http://sportsamlingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...