Är du billig så är du

Egentligen borde jag ägna mig åt att SWOT-analysera och briefa, men det blir lätt att man hittar på annat när hjärnan redan är slutkörd för dagen. Men jag håller mig ändå till rätt ämne. Reklam.





Karl Lagerfeldt för H&M. Ett skolboksexempel på hur man utnyttjar sina svagheter och hot och bryter ner dem till intet.  Det kan vara en av de bästa reklamfilmer jag sett på år och dag, Norrlands Guld inräknat. Då är det bra.

---

Murke är en ängel i mina mest upphetsade tillstånd och när jag är lite väl egenkär. Jag är tacksam som har henne där som kan trycka till mig och håna när jag försöker lyfta fram min begåvning när det gäller god smak och vett och etikett.

Den dagen jag blir president och får frågan om hur jag kan vara så ödmjuk och ha fötterna på jorden ska jag villigt uttrycka min stora glädje och tacksamhet för Murke och övriga vapendragare som ständigt finns där för att sprätta ner näsan när den börjar peka lite för mycket uppåt.

---

Att Thomas Steen nu är helt klar för MODO är så skönt att jag knappt ens behöver fundera över vilket Macahan-avsnitt jag ska avrunda kvällen med. Detsamma gäller myspyset med Stanley Cup och VM. Fint värre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...