Walk this way

Ingen trepoängare i dag heller. Jobbigt värre, och ännu jobbigare är förstås det faktum att om det fortsätter så här så lär ju den där första trepoängaren lysa med sin frånvaro längre än vad någon har tålamod att stå ut med.

Något mer som är jobbigt är åsikterna och uppmaningarna om att Kung Forsberg borde lägga av. Men visst, som krönikör måste man ju ha åsikter, och då gäller det att ha åsikter om det som får sådana som mig att ilskna till lite. Behov av att leverera åsikter eller ej - jag förstår inte varför man ens tänker tanken att uppmana till att han ska lägga av, när man i nästa andetag säger att alla människor förstås ska leva sitt liv som de själva vill. Den dagen Leif Boork anser att människor inte ska göra som de vill, utan lyssna på andra, ja då kan jag köpa hans resonemang om att The God Himself borde fatta samma beslut som Mats Sundin.

Jag tycker inte det är något att orda om gällande Mats Sundin. Beslutet var självklart helt riktigt, eftersom det var hans beslut. Det kan alltså inte vara fel, och detsamma gäller Peter Forsberg oavsett vad hans beslut så småningom blir. Jag förstår Boorks tanke om att han ska tänka på kroppen, och jag är den siste som vill att hockeyguden ska riskera att få ännu större kroppsliga problem efter att karriären är över. Men vad spelar det för roll, när hockeymentaliteten och vinnarskallen fortfarande vill fortsätta och suget inte är borta? Så länge han fortfarande vill spela så är det självklart att han ska få försöka utan gnäll eller vänliga uppmaningar om att han bör sluta.

Och slutligen: Huruvida det är jobbigt för fansen att inte veta från match till match om han ska spela tycker jag är totalt orelevant. Visst kan det vara jobbigt,  men jag betvivlar att någon hockeyälskare kräver något av den spelaren. Han har redan bevisat allt och gett så mycket, så att klara av att stå ut med den osäkerheten är nog det minsta problemet man har. Dessutom tycker jag han gång på gång varit klar med att han vill komma tillbaka som hel, och därmed i en situation där han kan spela alla matcher, och inte som 50 procentig där han spelar hälften av matcherna.

---

Fröken Bitter oroade sig i går för sin ekonomi, men i dag är hon på bättre humör eftersom hon kommit på vad hon skulle göra åt saken. Lösningen låg i att jag skulle skaffa hemtelefon. Åh vad jag också vill ha den där förmågan att lasta över mina problem på andra och få dem att lösa dem åt mig.

---

Nu, Hurricane med Bob Dylan nu! Jag älskar Spotify. Man vet inte vad det blir, men man vet att det blir något bra.


Kommentarer
Postat av: Walentin

trasig foppa

2009-10-04 @ 02:03:09
URL: http://walentin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...