Jojjon känner mig?

Jojjon är bra på många vis. Inte bara för att hon råker bo i England och därmed kan fungera som värdinna när jag vill äntra London för lite shopping, utan också för att hon är snäll och skickar små presenter. Men, jag undrar bara hur hon väljer ut dem?

Ems fick ett kort med Disneys sjöjungfru Ariel som hon kunde fylla i själv. Här var Jojjons motiveringen att Ems älskar Disney. Jag misstänker också att det där med att få fylla i med egna färger var tänkt att stimulera hennes konstnärliga sida. Murke fick ingenting, och det säger väl allt.

Jag däremot fick en stor godispåse och ett vykort med en text som klingade ungefär lika fint som den gången jag blev utdömd som den med störst sannolikhet att vara otrogen. Här, Jojjon, skulle jag gärna vilja ha en motivering.





Men jag antar att mina vänner ändå känner mig ganska bra. Tack världens underbaraste lilla Jojjo! ♥

I det här sammanhanget bör jag nog också nämna att även Fröken Bitter känner mig lika bra som hon känner sin egen... puppa*. Hon visste förstås exakt vad jag ville ha. Tycker jag har varit dålig på att ge beröm till just henne, min kära vapendragare, men det ska sägas att det fyller ett syfte. Inget mer beröm till henne förrän hon lagat rotmos och fläsklägg till mig.

*Puppa är som tidigare nämnts Fru Bitterska för det som jag kallar Lill-Morran och Den blonda häxan namnger som mutta.

---

Kom igen nu MODO och landslaget! Den här dagen måste gå i segerns tecken. Seger mot Rögle, och sedan förstås svensk seger mot Danmark. Dags att ladda.


Kommentarer
Postat av: Häx

När har du nånsin hört mig säga mutta?! Murra heter det!

2009-10-13 @ 10:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...