Moderskänslor drabbar även mig

Jag kan inte tänka mig en person som skulle bli en bättre mamma än jag (förtom min egen). Ja, nu förstår jag ju själv hur ungen/ungarna skulle lida av det faktum att jag är en katastrof i köket, har svåra problem med vissa tvångsritualer och att det troligtvis inte är någon vidare självförtroende-boost att som ung få höra av sin egen mor "Jaja, du är duktig. Men bättre än Kung Forsberg, det blir du minsann aldrig!" eller ett matt och tröttsamt "Och? Bättre kan du!" när ungen blivit uttagen till TV-pucken eller något elitläger.

Men om vi nu fokuserar på mina barnvänliga sidor:
- Jag älskar Astrid Lindgren och Walt Disney.
- Jag har inget emot att de är ute sent (ju längre desto bättre?)
- Fiskbullar är min favoriträtt, och det gillar väl alla ungar?
- Näst efter godis förstås, som också råkar hemmahöra bland mina favoriter.
- Jag kan se något gott i alla och hitta ett sätt att ta tillvara deras förmågor.
- Jag skriker också "Titta! En häst!" när vi åker bil.
- Jag kan varenda sjukdom i hela världen, för jag har själv haft dem.
- Jag har inget tålamod alls, så barnen får tidigt lära sig hur samhället fungerar.

Dessutom har jag ju en omhändertagande sida som är guld värd.

Nu kom jag tyvärr inte på några fler.

Ni som oroar er över vad min hjärna snöat in på nu behöver inte oroa er. Jag lovar, Piggelin, jag ska inte börja avla. Det är bara tillfälligt. Men lite sugen blir man ju när man ser detta:






Från MODOs souvenirshop som ni hittar här. Jag fyller ju år snart, så det går bra att handla presenter där. Dock helst inte ovanstående saker.

---

Anlände i tid till universitetet i dag som en ambitiös och seriös gruppmedlem.  Många vuxit-upp-poäng på det tycker jag! Klockan tre var vi klara och nu sitter jag här och visar omtanke och kärlek till min nya (tillfälliga) almanacka. Inget är så skönt som att få struktur i livet.

Funderar dock på att lägga undan min nya sötnos och gå ut en sväng. Kanske? Så blir det. Sedan är det hockey, pluggande och idol i kväll.

Murke: Rudie Can´t Fail? Jag tror vi ska ta oss ett snack sedan du och jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...