Chris Pronger - Karl Marx 1-0

Storslagen händelse i dag, måste jag säga. Jag kom i tid till föreläsningen, med tre minuter till godo, trots att jag en timme tidigare nästintill hade gett upp hoppet om att hinna. Men skam den som ger sig, och ja det gick ju bra. Dessutom förstod jag allt om Marx och kompani och missade nog bara sista halvtimmen när min hjärna fastnade i en galet spännande fundering kring hur många gånger i vinter som jag kommer att älska Chris Pronger. Under tiden som de andra kom fram till vad kulturrasism och naturrasism är så räknade jag ut att det kanske blir cirka 82 gånger som jag kommer älska giganten. Man kan ju hoppas det i alla fall.

Lite tankar inför kommande säsong: Hetast är nog... ja kanske Anaheim Ducks och Chicago Blackhawks. Hur många poäng kan Ryan Getzlaf mäkta med tro? Jag gissar att han tar sig in på fem-i-topplistan om han får en bra säsong. Ankorna har ett intressant lag med flera riktigt bra spelare, även om defensivens bortfall kan ge lite frågetecken. Jag tror dock inte det blir några större problem faktiskt. Det finns kapacitet i backuppsättningen och jag tror Scott Niedermayer klarar av att vara den "mentor" som kan hjälpa de unga, hungriga spelarna rätt i defensiven. I kombination med en offensiv som är lite av en våt dröm så tror jag det smakar ganska bra för ank-fansen. Chicago känns vassa och med spelare som jag tror har ett rejält sug. Här finns också en otrolig bredd som jag inte skulle tacka nej till och jämnhet som imponerar. Dock är det ju svårt att vinna om inte målvakten når en tip-top-form och det känner jag en aning tvivel över att Herr Huet mäktar med.

Calgary Flames har värvat smart och når spelarna upp till sin rätta nivå kan de nog gå långt. Vancouver Canucks kan nog också bli farliga, liksom dödvingarna förstås. Dem slipper man väl inte undan hur gärna man än vill. Penguins ser jag förstås också som en stark kandidat men det är ju också dem jag helst ser lyfta hockeyvärldens finaste buckla, förutom Colorado och Philadelphia förstås. Men man får ju vara lite realistisk och slutspel för Avs är ju inte direkt något man förväntar sig i nuläget. Tämligen stabilt bakåt, men framåt är det tommare än i min plånbok och det gör ju ingen glad. Men oavsett vilket ska det bli kul att se Matt Duchene och man vet ju aldrig, det kan ju dyka upp ett riktigt fint namn i lagupptsällningen bredvid Milan Hejduk...

Nej, kanske dags att börja beta av att-göra-listan istället för att drömma? Skolarbete A, skolarbete B och städning står överst. Mer om Flyers och Avs, och MODO såklart, en annan dag.



Kommentarer
Postat av: Rebecka

sv:



Hej!



Det är en bild på min kompis, från en boxningstävling i Boden. Vi åker ganska ofta dit för att tävla. För mig gör det inget, och han tycker säkert bara det är roligt. Niklas heter han.

2009-09-17 @ 00:01:19
URL: http://rebeckanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...