Gomorra var syndens näste

Trodde jag fick en komplimang när det började pratas om Gomorra. Ja, det var snällt sagt tyckte jag. En go Morra, det är jag det. Men sedan fick jag veta att Gomorra och Sodom var två bibliska städer som gud (inte Kung Forsberg utan den där som en del andra tror på) dränkte för att det var syndens näste.

Men ja, när jag tänker efter så var jag jag kanske inte helt fel ute.

Något som däremot är helt fel ute är ju att jag bokat ett tåg som går klockan 11.57 i morgon. Yes, det är dags att återvända till Sundsvall. Efter en härlig sommar i Arvika big city väntar nu Norrland igen. Men liksom... Klockan tolv? Hur tänkte jag där? Inte alls, uppenbarligen.

Nu: Äta kvällsmat. Sedan: Packa. Senare: Ta till våld för att få igen väskan efter att ha fyllt den till bristningsgränsen. Därefter: Kanske sömn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...