Kung Forsberg är bakom allt

Alla har väl någon typ av fetish. Själv har jag trott att jag inte hade någon konstig sådan, men nu har jag insett att jag nog har det ändå. Fötter är ju vanligt att gå igång på och jag har inte riktigt förstått den grejen eftersom jag tycker alla andra utom mina egna är rätt så äckliga. Fast nu har jag blivit omvänd.

Min fetish är fötter. Dock bara trasiga fötter. Tejpade, skadebenägna och känsliga fötter som skriker av smärta. Det känns ju inte riktigt normalt och framförallt så känns det en aning omständligt. Men grejen är ju den att man inte styr över sånt här. Det är som det är, helt enkelt. Och jag har en teori om att Kung Forsbergs fotbekymmer kan ligga bakom detta...

---

En stor jobbarhelg är till ändå och jag känner att jag bara blir mer och mer intresserad av friidrott. Och framförallt blir jag imponerad över Sveriges stora framtidslöfte i längdhopp. När han säger att han vill slå världsrekord så känns det inte som för stora ord sagda av en kaxig tonåring. Istället känns det som väl valda ord som har en stor dos planering bakom sig.

Det är inga ord för att få rubriker - utan ord som är uttalade som ett seriöst mål. För det är inte bara Simons prestationer som är imponerande utan också hans stora viljestyrka och ödmjukhet. Det finns ingen kaxighet bakom det han säger. Bara en seriös målsättning.

Hm... Vart känner vi igen det här i från? Ja just det. Från någon vars hockeyhjärta aldrig slutar slå och som har den största viljan jag vet. Så klart.

---

I dag fyller älskade Blonda Häxan 24 år. Jag har förstås redan grattat henne, men här kommer det igen: Grattis älskade snoris!
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...