"Ni kommer att känna er billiga"

Första passet i skolan avklarat. Gick ju bra. Känns bra!

Vår programansvarige förvarnade oss om att vi kommer att känna oss billiga och att vi ska vara beredda på hård kritik eftersom "vi inte kan något". Sedan sa han också att de kör det gamla beprövade knepet med piska och morot, eller hamburgermodellen med beröm-kritk-beröm.

Och strax innan första passet var avklarat så tyckte han att vi skulle skippa betygshetsen. Ett A är kul - men inte ett måste. "Glöm allt vad betyg heter. Det är inte det som avgör om ni är bra journalister eller inte". Tack för det. Något bättre än så kunde inte en "duktig flicka" som jag med prestationsångest få höra.

Nu ska jag äta något, diska, läsa kursinformationen och sedan iväg för pass två som är praktikinformation. I eftermiddag hoppas jag att mitt paket med kurslitteratur har kommit så jag kan hämta det och sätta igång pluggandet. Jag är motiverad!


Kommentarer
Postat av: Sofia

peppar

2010-08-30 @ 13:34:20
URL: http://iaskriverinte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...