Skulle behöva kurslitteratur om hur man får pengarna att räcka

Hu... Sonderade terrängen på Adlibris och slängde ner mer utav höstens kurslitteratur i kundvagnen. Jag lär knappast ha några problem med vad jag ska göra av alla mina pengar på i höst, om man säger så. Bara de första kursmomentens böcker går på nästan 2000 kronor. Och då har jag ändå redan en del av böckerna. Men positivt är några utav de här böckerna jag köper nu ska användas i kommande delkurser också, så det blir ju inte så stora summor till varje kurs.

Till flera tidigare kurser så har jag lånat så stor andel av böckerna som möjligt på bibblan, men till den här utbildningen vågar jag inte se det som ett vettigt alternativ. Dels för att alla andra förstås också vill komma billigt undan och det därmed ofta är svårt att få tag på böckerna på biblioteket, dels för att detta är en utbildning där jag vill använda böckerna som jag vill. Och man får ju som bekant inte skriva och markera i böcker man lånat.

Så det ser ut som att jag får köpa rubbet och sedan minska på övriga kostnader. Hoppas bara att H&M inte behöver gå i konkurs på grund av detta. Skulle ju vara hemskt tråkigt. Men sedan går det säkert att köpa de viktigaste böckerna som känns mest värdefulla och låna de som inte väger lika tungt.

Vissa av böckerna ska kanske inte läsas i sin helhet och då kan man ju lika gärna nöja sig med ett låneex. Då skulle jag komma billigare undan. Detta gör jag inte för min egen skull – utan för alla andras. Jag offrar mig för att rädda H&M och världsekonomin för er.

Men innan dess ska jag fortsätta med möblerandet. Ja, jag är inte klar än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...