"Jag har rätt och du har fel"

Hittade en bok som hette så i dag. Synd. Jag hade nämligen planer på att själv skriva en bok med just den titeln. Nu får jag hitta på något annat. Alternativet som lockar mest ju nu är "Boken".

Men nu ska jag inte prata om något så tråkigt som böcker. Utan om mig. Jag är inte alltid lätt att umgås med. Först gastar jag om att vi måste ta shoppingrundan tidigt så jag har resten av dagen till att plugga. Sedan slutar det med att jag blir en timme sen eftersom att jag a) hade grava problem att ta mig ur sängen i tid, precis som vanligt b) duschade lite för länge, precis som vanligt och c) fastnade framför spegeln för att beundra mitt eget hår och ta hem guldmedaljen i egenkär-VM, precis som vanligt.

När jag väl möter upp stackars Ems drar jag med henne varv efter varv på biblioteket för att leta upp rätt hylla. Tyvärr fick jag den där manliga genen som gör att man är oförmögen att fråga om hjälp, så trots suck och stön och förfrågningar från den hala ålen om att fråga var hyllan är så ignorerade jag ovänligt och bestämt. Skam den som ger sig – för till slut hittade jag min fina bok. Älskar kurslitteratur, verkligen!

Sedan skulle Ems byta en bh. Det slutade förstås med att jag blev en bh, en eyeliner, ett läppstift och ett läppglans rikare under tiden som jag ivrigt körde över Ems samtalsämne genom att informera om att jag minsann slutat shoppa nu. Hann också med att gnälla över hur ont jag hade i magen.

Totalt tror jag att jag tjatade 97 procent av tiden och övriga tre fick Ems hålla till godo med. Men jag skäms inte. För är det något som gör att folk står ut med mig, trots att jag inte alltid är så lätt att umgås med, så är det min charm. Den liksom... förlåter allt. Åh vad Ems älskar den!

Förresten, det ryktas om att Rolling Stones ska ut på turné! Vet att det just varit jul, men kom igen! Ge mig biljett!

I kväll blir det hockeykarameller. Först spelar MODO mot Luleå och i natt möter småkronorna Ryssland. JVM är en av årets höjdpunkter så gissa vem som redan bokat upp soffplatserna för att ge tur till Sverige?


Kommentarer
Postat av: Emelia

Jag hade skitakul! Man får alltid bra underhållningsmaterial utav dig! :)

2010-12-29 @ 09:38:34
URL: http://itsonrandom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...