Vad säger du nu då, Bitterdamen?

Då var det igång. Första matchen avklarad och visst såg det helt okej ut. Fokuserat och fungerande, helt enkelt. En stabil insats som bådar gott inför fortsättningen. 

Mys på hög nivå med Peter Forsberg och Henrik Zetterberg tillsammans. Kanske med Johan Franzén till nästa match? Kung Forsbergs passningar ger som vanligt rysningar (och kräver dubbla turtrosor). Skönt att han ser sådär riktigt tok-hockeysugen ut som jag sett fram emot. Pigg och het. Inget gör mig gladare än den synen. En skön käftsmäll på Fröken Bitter som mopsade och gick på om att hockeyguden skulle vara egoistisk. Mm, visst. Kommer hockeyguden igång med sitt fysiska spel nu också så blir detta tiptop.  

Matchens stärnor då? Får jag säga Kung Forsberg som förstastjärna eller verkar det som att jag a) inte har tillräckligt höga krav på guden då eller b) är partisk? Nej, jag måste få lov att välja honom. Visa att jag är frisk. Daniel Alfredsson får blir andrastjärnan och som tredjestjärna håller jag Nicklas Bäckström som kändes riktigt vass offensivt.

---

Damkronorna däremot orkar jag inte tänka på just nu. När jag slog på TV:n så kisade jag i en kvart för att se om det verkligen kunde stämma med 5-0. Inte redan, tänkte jag. Men jo, tydligen. När målen sedan fortsatte trilla in orkade jag inte med att se utan gav upp. Jag gillar inte att jag utvecklats till den typen av hockeytittare, en medgångssupporter i sitt essä, men så ligger det till.

---

Ska hoppa in i duschen nu, försöka mig på att duscha supersnabbt trots att jag har tid på mig. Detta för att öva upp mig inför kommande vecka som jag planerat att ägna åt att slå Morran-rekord i snabbdusch. Måste öva. Hinner med att se Tjeckien mot Slovakien också innan jag snubblar i väg till universitetet.




Kommentarer
Postat av: Linda

Klart Kung Forsberg är stjärna nummer ett! Alfredsson var bra och förtjänar en andre stjärna. Måste även nämna att Öhlund var bra, han var överallt igår. Murrays grymma tacklingar är något som kommer skrämma slag på motståndarna!



och så vill även jag se Franzén med Foppa och Zäta.

2010-02-18 @ 10:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...