MODO Hockey och Peter Forsberg - humörfixarna

I går hade man minsann ingen anledning att vara bitter. MODO Hockey fixade lyckoruset alldeles utmärkt och Kung Forsberg gjorde som vanligt ingen besviken. Helt sinnesjukt hur lycklig man kan bli av att se honom på isen, och hur tacksamt det är att vara född den här tiden så man får se honom (och Näslund och Sundström). Tack för det.

Någon som däremot har gjort mig besviken tidigare är Roman Malek, men efter gårdagens match kan jag säga att jag dragit ett stort, svart streck över mitt tidigare missnöje. Allt är glömt och förlåtet och nu vill jag att han får fortsätta vakta kassen. Att se Mats Zuccarello Aasen sprudla av energi och glädje både på och utanför isen är också något som gärna får fortsätta.

---

Pär Mårts som förbundskapten, vad tycker jag om det? Jag är jättenöjd, förstås. Förstår inte hur man skulle kunna vara annat. Men samtidigt så hade jag velat se honom fortsätta med småkronorna, så nu vore det ju lägligt om en kloningsmaskin för människor kunde uppfinnas.

---

Den Blonda Häxan hänger bra med: "Men är det OS i år igen alltså. Det är väldigt vad de kommer tätt nuförtiden..." Ja, är det något som kommer tätt så är det hennes framgångar på idioternas himmel.

---

På lördag blir det repris av gårdagens match. MODO gästas av Frölunda i Fjällräven Center och jag har beställt biljett i god tid och allt. Nu gäller det bara att fixa en tvättid så gårdagens turtrosor är fräscha tills returmötet.

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...