Anställ mig som pådrivare för att få fler att vara med i Lyxfällan!

Men kanske kan börja karriären med att vara med själv först?

Charlottenberg har levererat igen. Jag, Ems och Snåljopen kryssade oss igenom folkmassorna och fyndade. Snålis, eller "Jag är inte snål, jag håller i pengarna" som hon själv kallar det, nöjde sig med ett halsband och ett nagellack. Ems storhandlade smink inne på Kicks och sedan femtusen skjortor, blusar, toppar och byxor. Hela tiden ivrigt påhejad av mig. Näst efter att handla själv så gillar jag att se andra fördärva sin ekonomi.

Och så för er, som liksom jag, är mer intresserade av mina inköp så kommer listan här:
- Ljusblå stuprörsjeans som satt som en smäck. Äntligen! Har varit på jakt efter nya jeans länge och bara sett åt Fornarina, men nu gick jag wild and crazy och tittade efter ett par på Cubus istället. Min tanke om att bara Fornarina-jeans sitter snyggt får nu vika åt sidan, för dessa var ett kanonköp.
- Tre stycken spetstrosor a´la Hanky Panky-stuk från Cubus. Jag handlar sådana varje gång jag är där tror jag. Hanky Panky sitter bättre, är snyggare och är större aspiranter som turtrosor men kostar också fyra gånger så mycket. I alla fall så blev det ett par vita (sakta men säkert börjar min armé av vita underkläder att ta fart), ett par rosa och ett par korall.
- Mitt favoritrouge i älsklingsfärgen Glee från I.d Bare Escentials i fullstorlek och till rea-priset 112 kronor. Världens fynd!
- Fyra stycken nagellack från Depend. Ministorlek, givetvis. Allt handlar om storlek i mitt liv och principen ju mindre desto bättre är fortfarande väl ankrad. Blev ett rosa och sedan tre stycken vårdande.
- Lila volanglinne från H&M. Hade tänkt köpa det för fullpris i Karlstad men valde att låta bli. Tack och lov för min kylighet, för nu fanns det för 50 kronor. Som hittat alltså!

Saker jag var sugen på men inte köpte:
- En av mina favoritparfymer, Versace Women, som det var 30 procent rabatt på. Undrar varför? Hoppas innerligt att den inte utgår ur sortimentet.
- Svarta kilklackar inne på H&M med öppen tå. Passade perfekt på mig och hela baletten, men jag stod emot. Jag gillar ju trots allt inte ens kilklackar.
- Mjuk spets-BH i spets, 2 för 1 inne på Bik Bok.
- Balsam. Orkade inte ens leta.

Vill också informera om att jag inte behövde visa leg på systemet. Äntligen har de fattat att jag är 23 år och inte tonåring. Tycker detta är lite av en milstolpe som bör kommas ihåg.

Saker jag inte ska göra än på ett bra tag:
- Shoppa. Inte ens på rea. Inte ens fynd med stort utropstecken. Inte ens för att jag bara måste ha det.
- Missbedöma avstånd och hoppa rakt i en vattenpöl.

Nu ska jag ut och jogga. Har rensat MP3:n så nu är det bara träningsmusik på den.


Kommentarer
Postat av: MYMiC

Älskar att vara ute och springa, det är det bästa med sommaren :D

2010-07-15 @ 19:57:57
URL: http://mymic.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hmmm, milstolpe att få slippa visa leg på systemet... Snart blir du överlycklig när de frågar om leg! ;-)

2010-07-15 @ 22:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...