Jag är ingen OK-tjej längre

Nu är det slut.

Var in på min favoritaffär i hela världen. H&M tänker kanske ni, men nej, det är fel. För alla som vet hur jag fungerar känner ju förstås till att det är OKQ8 i Arvika som är min favorit. I princip är jag ju född där, eller allra minst uppfödd. Macken ligger mitt emellan hemma och ishallen/ridskolan. Så ja, ni kan säkert lista ut antalet besök det har blivit där genom åren. Antagligen är det nog det som jag saknar allra mest i Sundsvall.

Vi var i sedvanlig ordning där i dag, jag och Mäster. Han för att köpa korv med bröd (frukost), kattmat och grädde. Jag för att köpa daimtårtan till Kung Forsbergs ära. Kattmaten höll vi visserligen på att glömma men tack och lov så har OK en uppmärksam personal. "Men va, ni glömmer väl inte kattmaten i dag?" frågade de. Jag går därför tillbaka för att hämta mat åt Skallepär och kompani och det är då det händer. Dörren till lagret är öppen. Det har den inte varit på flera år. Och där sitter det som inte får sitta där. En "Grattis Färjestad till guldet"-affisch. Ridå. Illamående.

Hur jag än vrider och vänder på det så var det egentligen inget att bli förvånad över. Jag borde ha räknat ut att den här macken skulle lida av en kärlek till Färjestad.

Men jag hade hoppats. Någonstans inom mig hade jag hoppats på att så inte var fallet. Att den här värmländska OKQ8-macken istället hade lite vett och höll på MODO eller åtminstone var neutral. Men så är det inte. Nu står mitt hopp till att försöka hitta någon annan. Men vem då? Shell, Statoil, Hydro...? Nej, ingen av dem är något för mig. Ej heller kära OK/Q8 i fortsättningen.

Jag kommer nog hitta nya kärlekar. Men någon sådan som den jag hyste för OKQ8, det kommer det nog aldrig någon mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...