Niko Dimitrakos klar för MODO

Och därmed har vi fått en klassforward! Härligt, sådant här gör att man kan luta sig tillbaka och känna att det börjar ljusna lite. Jag tycker lagbygget ser lovande ut. Även om det är många frågetecken och mycket som ska fungera för att det ska bli något att hänga i granen så tror jag ändå på det här laget. Nej, inget ropa-hej-innan-vi-är-över-bäcken nu, men det jag menar är att det finns potential. På allvar.

Givetvis kan man alltid hävda att bara alla spelar på sin toppnivå, bara han briljerar, bara den och den lyfter sig från senaste tiden och så vidare i alla evighet så kommer det att bli en lyckad säsong. Men det är inte det jag menar nu. Det känns inte som att jag griper efter halmstrå utan att vi faktiskt har ett bra utgångsläge. 

Och detta med att allt ska gå i lås är något som krävs även om man så sitter inne med ett mästarlag. Till och med då så gäller det att att saker och ting går rätt väg. Det fungerar inte att de rutinerade rävarna gör en dålig säsong och att nyförvärven floppar. Man vinner inget SM-guld bara för att laget på papperet är en diger lista av världsspelare. Den läxan har vi redan lärt oss.

---

Kung Forsberg då? Ja, vi får ju se. Vänta och se. För hoppet finns ju trots allt och det ger vi inte upp. Och tar han plats i truppen så släpper jag förstås alla hämningar och basonerar ut "SM-GUUUULD!!!" direkt. För det är ju så det ska vara.

---

Förresten, Simon Gagne är klar för Tamba Bay. Inte direkt det roligaste som hänt i sommar. Men jag kanske inte ska klaga. Jag dödade en spindel i går och trots det så regnar det inte. Så min tur tog väl ut sig på det viset istället för att fungera som en mur runt alla spelare jag vill ha kvar i mina lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...