Ska man behöva bli skodesigner för att få bra ballerinaskor?

I morgon vankas det shoppingdag i Karlstad. Jag har ett enda mål och det är att hitta ett par lämpliga ballerinaskor. Mina krav är att skorna är:

1) snygga
2) snälla och bra för mina konstiga fötter
3) djupt skurna vid tårna (jag vill ha en fot urringning a´la Manalo Blahnik som substitut för att jag inte har råd att köpa hans skor!) Detta är alltså mycket viktigt.
4) billiga (vägrar betala mycket för skor som slits ut på några månader)

Men dessa krav tycks vara omöjliga att uppnå. Eftersom jag har lärt mig den hårda vägen så shoppar jag numera inte (i alla fall inte alltid) genom att ränna runt och titta. Istället har jag strategiskt nog redan letat upp vad som kan vara av intresse. Någon av dessa kanske kan få bli mina?

 

Tyvärr tror jag inte det. De duger i krig, men inte mer än så. Är väldigt tveksam till om de ens klarar första kravet. Det lutar alltså åt timslångt letande i alla fall. Men det positiva är att när jag kommer hem - med eller utan bra skor - så ska jag läsa om fotbollens kulturhistoria. Givetvis ute i solen och med ett stort lass jordgubbar. Mys!

Nu: Se filmen Farsan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

godnatt sötnos! =)

2010-06-24 @ 01:30:35
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...