Tyskland slår SATC

Hur ofta händer det?

Hann tillbaka från bion lagom för att se sista minuterna av Tysklands fina uppvisning. Skolboksexempel i de luxe-klass. Måste säga att det är en helt okej början på VM man gör när man just kommit in och gör mål på sitt första tillslag. Men trots tyskarnas insats så håller jag tummarna för England. Dessutom hoppas jag förstås att Kung Forsberg gästar studion igen. Björn Ranelid får också gärna komma tillbaka. Han skötte sig riktigt bra!

SATC 2 då? Ja, den får bättre betyg än vad jag hade trott. Förväntningarna var som sagt allt annat än höga. Men... Två och en halv timme och det hände... ingenting? Va? En tvåa kändes egentligen inte nödvändig. Och grejen med Aidan förstår jag inte. Jag har alltid varit på hans sida, så varför kunde det inte bli en trevlig skruv på hela historien där och inte bara en liten grej. Suck.

Positivt då? Jo, filmen var rolig. Den hade sina glimtar. Det ÄR fortfarande kul att se de här fyra karaktärerna samt att vältra sig i deras kläder, boende och övriga lyx. Men sådär underbart dörolig, ironisk och härligt charmig som serien är den verkligen inte. I första filmen levde i alla fall lite av seriens charm kvar, men här i tvåan var den nästan helt borta.


                                                                                                                       Bild: Hollywoodspy

Betyg: 2 ½ av 5 Morr!

Nu blir det läggdags. I morgon är det uppstigning tidigt för att hinna med att boka biljetter och liknande samt inviga nya joggingskorna innan fotbollen drar igång. Därefter blir jag upphämtad i gula faran för avfärd till stan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...