Philadelphia Flyers i Stanley Cup-final, tack!

Hockeyn har tyvärr blivit lagd lite på is just nu, trots VM och brinnande NHL-slutspel. Men här är i alla fall lite korta reflektioner:

VM:
Som jag sa i går så blev Bengt-Åke veckans roligaste när han tog time-out. Snacka om självdistans och ironi. Tack för det! Lika tacksam är jag också över att han vågade lyfta fram unga spelare. Det ska han ha all heder för. Tycker också att han gjort ett kanonjobb med den här truppen. Nu blev det visserligen ingen final, men av det jag såg så är jag inte missnöjd. Detta var en de bättre turneringar Tre Kronor gjort på senare år. Och avslutningsvis så tycker jag att det var kul för Tjeckien.

NHL:
Stanley Cup-slutspelet är inne i sitt högvarv och om bara Philadelphia Flyers håller i så kan de i natt bli klara för finalserien. Ber på mina bara knän om att detta ska hända. Det skulle vara enormt underbart! Sedan är det väl svårt att tro annat än att Chicago tar hem detta, men hoppas kan man alltid.

ELITSERIEN:
Har ju dessutom hänt en del i MODO också. Vet inte säkert vad jag tycker om Mr Charles som tränare. Jag hoppas verkligen på att han är rätt man för jobbet, och skulle egentligen inte bli förvånad om så visar sig vara fallet. För det känns faktiskt bra! Jag tror på detta. Problemet är snarare att det känns lite sisådär att nu ha en tränare som tidigare basat över lillebror.

Blir han en guldtränare för MODO så kommer jag också att få äta upp alla dumheter jag sagt om honom tidigare. För är det något jag har när det gäller hockey så är det dubbelmoral. Challes tidigare arrogans och dumheter kommer jag nu istället kalla för roligheter och fyndigheter – förstås. För ingen i MODO kan göra fel. Väl? Nåja, vi får se hur detta går. Det ska bli väldigt spännande, och som sagt så tror jag det här blir bra.

I övrigt så tycker jag nyförvärven hittills andas positiva vibbar. Tror massor på Daniel Josefsson, Toumas Tarkki och Ole-Kristian Tollefsen.

---

Brynäs valde att inte förlänga kontraktet med Peter Nolander, och nu har han skrivit på för AIK. Alla som känner mig vet att jag helst hade sett honom i MODO-tröjan, men man kan inte få allt. AIK känns därför som ett väldigt bra alternativ. Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...