Bara skola i min hjärna nu

Har läst en massa kurslitteratur i dag och i går. Massmediebibeln ska jag hinna läsa ut i kväll så jag kan komma igång med nästa bok sedan. Känns som att jag har en bra struktur på mitt läsande. Förutom att läsa så ska jag skriva en mindre intervju och när det är gjort kan jag ta det lugnt och känna att jag är bra med.

I går var jag ledig men ägnade ändå dagen åt pluggande. Läste kära massmediebibeln och om intervjujuteknik. Dessutom hade jag storrensning av garderoben. Eller ja, jag hann med 75 procent kan man säga. Tyckte ändå att jag skötte mig väl godkänt med tanke på mitt hamsterbeteende och grava svårigheter att stoppa undan saker.

Men skolan då? I torsdags lyssnade jag på en väldigt intressant föreläsning om Västbanken. Två timmar flög bort och kändes alldeles för kort och jag ville veta mer, mer, mer. Vi har en skrivuppgift där vi ska skriva om ett valt tema och jag funderar på att välja just detta. Men jag får se, är också lite sugen på sociala medier...

Förresten så vann jag inte när vi körde nutidsorientering på en föreläsning. Meningen enligt vår lärare var att visa oss hur viktigt det är att vara allmänbildad, hänga med och ha känsla för vad som händer i världen. Ja, kanske det. Men främst är meningen att vinna! Så nu måste jag öka på mitt tidningsläsande ytterligare.

Nu funderar jag på att gå in till stan innan jag sätter igång pluggpass två. Känns som att jag är i behov av att bränna lite pengar... Med betoning på lite, dock. MODO spelar visserligen mot Brynäs just nu så jag kanske väntar tills matchen är slut så slipper jag gå runt och oroa mig över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...