Beröm i stora mängder

Gud vad skönt! Sex poäng på två matcher. En riktigt skön start och nu känns det som att det här ska kunna bli en rolig säsong. Hej revansch! Jag tycker att det är mycket som ser lovande ut. Okej att DIF fick sina reduceringsmål och att jag bet på naglarna i slutet, det gör inget. För precis som i matchen mot Brynäs så är det laget MODO vi ser på isen. Inte en spelare här och en spelare där. Dessutom ser det ut att finnas lust och vilja - och hjärta. Det ser bra ut, helt enkelt.

Och medan MODO levererar, ger finfina besked och kandiderar till säsongens bästa lag så är jag själv på god väg att kandidera till utmärkelsen Årets Vän.

Fröken Bitter ringde mitt i hockeyn i torsdags. Istället för att ge fan i att svara eller att skälla ut henne så sa jag vänligt "Ja hej, vad vill du? Jag visste väl att du skulle ringa och störa just nu". Sedan gjorde jag något världsomvälvande. Jag la inte på utan lät henne prata. Och då hände det.

Mitt i hennes surrande om pizzaköp och liknande så sa hon "Vet du, du har verkligen blivit en helt annan människa! Du sköter skolan, är snäll och du svarar i telefon och pratar till och med när det är hockey. Jag tror faktiskt att du börjar bli en bra kompis. En bra människa!"

Ja, man ska ju ha ett stenhjärta som jag för att inte tårarna ska börja spruta av så fina ord. Vem vill inte höra av en av sina närmaste vänner att man börjar bli en bra människa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...