Vad är grejen?

Ja, det är världens viktigaste fråga för mig. Den ska snurra i min skalle dygnet runt jämt och ständigt.

Men dagens uppgift gick inte bra, trots att jag låter "Vad är grejen?" ta all tänketid. Har just ätit lunch och ska snart i väg på två föreläsningar. Dötiden här emellan ägnar jag åt att bryta ner mig själv mentalt för den kassa artikel jag skrev förut. Förmiddagen har nämligen ägnats åt en nyhetsövning som jag kommer att gräma mig över i säkert fem år. Övningen i sig var jättebra. Lärorik, nyttig, intressant och rolig.

Men jag fick inte till det. Jag hittade liksom inte grejen, och jag skrev en skitartikel som jag inte är nöjd med. Jag kan ju bättre, så varför blev det inte åtminstone okej? Visst händer det att man inte alltid (snarare sällan...) blir helnöjd med det man skriver. Men nu är det verkligen ett sådant fall där jag vill göra om helt och hållet. Ett sådant fall där jag vet att jag inte alls levererat eller kommit upp till min nivå. När man lämnar in och känner att man redan sakligt kan redogöra för tre stora tabbar och en rad tråkfel. Och till råga på allt ett stavfel. Va! Jag borde ha gjort det bättre, helt enkelt. 

Ja, jag är en aning besviken på mig själv just nu. I morgon väntar redovisning med opponering på andras artiklar. Då får vi också lärarens kommentarer på vår egen. Piska/morotmentaliteten blir nog snarare till spöstraff... Men jag behöver kritik. För jag vill lära mig.

Och nu rycker jag upp mig. Det är ju trots allt bättre att veta vad man gjort fel så man förstår hur man ska förbättra sig, än att förbli dum. Och att släppa dåliga grejer är ett måste för att man ska bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Emelia

Ja du, vad är grejen...? Därom tvista de lärde. Och alla som känner dig (eller Johanna för den delen!). Annars da? Allt känns bra? :)

2010-09-09 @ 21:32:01
URL: http://itsonrandom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...