När till och med Vancouver-fans gör tummen upp för en Avs-spelare...

...Då är det faktiskt en speciell spelare.

Han är ju verkligen det. Peter Forsbergs comeback gör inte bara mig nipprig av lyckokänslor. Hela världen står och ler. Enligt min empiriska undersökning har världen blivit en trevligare plats sedan söndagens besked. Till och med kiosksnubben log som en solstråle i går. Det händer nog bara vid en sådan här händelse.

Nu kanske det skulle vara på sin plats att leva ut lite. Leverera lite text. Lite känslor. För jag har ju faktiskt det – i alla fall när det gäller världens bästa hockeyspelare. Och det hade jag gärna gjort. Men först vill jag ha lagstadgat att Kung Forsberg inte får nämnas i negativa ordalag. Framförallt inte något om den där foten.

Ja, nu lägger vi ner surrandet om foten. Visst, jag förstår de som vill vara realistiska och ännu inte vågar hoppas på succé, absolut. Det tankesättet är väl rent av sunt. Men de som direkt olyckskraxar om att foten kommer krångla och att det bara kommer bli misär av hela comebacken borde fylla på sitt tomma glas lite. Jag tänker i alla fall låta glaset vara fullt till dess att någon kan snärta mig på näsan för att jag vågade hoppas.

Och framförallt så hoppas jag att de där som konstant dömt ut och hånat hans försök att komma tillbaka, och som så ofta de bara kan gör allt för att blunda för vilket spelgeni han är, ser en match. Se ett byte bara, det räcker. Älskar ni hockey så lär ni ändra åsikt.   

Hade jag barn skulle jag hellre sätta dem i händerna på en pedofil än att ge dem till någon som inte ser detta som positivt, inte älskar att se Kung Forsberg på isen och inte önskar honom all lycka. Det är sant det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...