Oj, fick världens shoppingsug

Just när jag trodde att jag var fri från shoppinggyttjan och hade växt ifrån det där bloggandet om vad jag vill och ska ha – ja då slår det till som ett skott på foten. Jag skulle bara kolla för första gången på år och dar efter vad Gina Tricot kunde tänkas ha för skojigt. Då hittade jag de här nyheterna som jag blev lite sugen på:


Och med mitt kollage vill jag nog mest säga att jag är så glad över att ha Futura tillbaka bland mina typsnitt. Känns bra. Tryggt.

Mest spetstoppen och plånbocken. Jag vill ha en knytblus, men jag har andra i sikte. Bik Bok har nämligen den, enligt vad man kan se på bilden, perfekta blusen i budget-prisklassen. Till skillnad mot den på Gina har den både rätt material och rätt färg:
 
                               
                                                    Perfekta (?) knytblusen från Bik Bok

Någon dag den här veckan måste jag försöka hinna åka ut till Birsta och kolla om den vill bli min. Får nog ringa i morgon och fråga om den finns inne. I så fall får jag ta mig tid att åka ut, helt enkelt.

Det blir en spännande liten ritual att hinna med innan hockeyn börjar. Jag har saknat det där lite. Det där att sätta upp nästintill omöjliga uppdrag att utföra för att MODO ska vinna. Jag kanske ska börja med det igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...