Spindelmannen blir spindelPERSONEN

Det är reslutatet av att "hen" missbrukas. Vill ni använda ordet, gör det. Men inte "bara för att". Jag tycker att det är ett bra ord, men jag är inte med på att hon och han ska bli fula ord som helst ska strykas ur svenska språket. När hen används bara för att främja jämställdheten så blir det tyvärr mest bara irriterande och skitnödigt. Då tappar man chansen att få det på rätt köl.

Ja, lite sådant funderar jag på nu när jag har svårt att känna av känsloläget. Snart kan Kung Forsberg komma att presenteras för Colorado Avalanche och jag är därför (nästan?) mer förväntansfull än vad jag är inför en avgörande Stanley Cup-match.

Men samtidigt är jag inte säker på hur jag känner efter dagens match mot Färjestad. En poäng är bättre än inga, men seger efter full tid hade behövts. Så...? Nej, men vet ni vad. Som den sanna optimist jag är så är jag jätteglad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...