Mina nyårslöften

Jag brukar inte ha några men i år har jag två stycken, som hänger ihop, och som känns vettiga. Hur mycket jag än har att göra så ska jag försöka att hålla dem. Jag får se det som en investering.

Jag ska:

  • Ta mig ledigt på söndagar – och ägna den dagen åt det som jag inte gjort på länge: vila, avstressning, roligheter och lugn och ro. En dag att ladda batterierna på, helt enkelt. Om jag jobbar enligt schema på söndag är det en annan sak, men jag ska inte ägna söndagar åt sådant som jag kan skjuta upp till vardagarna istället. 
  • Vara snäll emot mig själv. Inte genom att shoppa loss på H&M utan att minska kraven på mig själv. Släppa på prestationsslipsen, våga andas och tänka NU istället för SEDAN.

Det ska väl inte vara så svårt? Fast... Jag börjar ju inte nu. Kanske nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...