När livet leker och högmod är på tapeten

I lördags hade ju MODO hemmamatch i E ON-arena. Väldigt roligt, tycker jag. Jo, jag vet att det var snart en vecka sedan. Men för det första så såg jag inte matchen mot Färjestad och för det andra så är det mycket roligare att skriva om vinster än förluster.

Jag är ju lat så jag hade sittplats och kan därför inte ta åt mig så mycket av MODO-klackens insats. Tyvärr, för vilket jobb! De överröstade Timråtattarna och hjälpte till att visa vilka som är storebror. Resten skötte ju spelarna i MODO, med Ladislav Nagy i täten.

Men det fina med en sådan match är inte att det bara är han som kan sättas på piedestal utan hela laget. Man vet inte riktigt hur man ska hinna med alla hyllningar. Men jag tackar Anders Eriksson för att han tillför extra stabilitet och Per Svartvadet för att han fortfarande är världens bästa kapten på den här sidan av Atlanten.  

För ovanlighetens skull vill jag faktiskt berömma några Timråspelare också. Anton Lander var lillasysters i särklass bästa. Inget ovanligt i det, men han var verkligen mil bättre än de andra och jag är imponerad över hans sätt att tacka hemmapubliken efteråt.

Sedan tycker jag också att Jeremy Boyce-Rotevall var grym och gjorde en riktigt bra match. Trots sin ålder var han en av de bättre i hemmalaget. Kul att se honom ta för sig som han gör.

---

Innan matchen mot FBK så hade jag börjat glömma bort hur det kändes att förlora... Just som jag hade tänkt be Cry-babyn berätta för mig så kom förlusten som ett brev på posten. Visst är sådant roligt?

---

Och nu är det alltså tillbaka nedanför strecket som gäller. Men förhoppningsvis inte efter kvällens match. Jag har dock dragit på mig ödmjukhetsansiktet och tror inte på någon trepoängare. För ofta brukar en pessimistisk inställning inför match löna sig. En halvtimme kvar nu. Det går säkert åt helvete. Säkert...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...