Morrans (live)tankar om Melodifestivalen

Ja, här sitter jag och ser på Melodifestivalen! Inte jättevanligt, men nu är det som det är och jag tycker det ska firas med att liveblogga:

  • När ska det införas åldersgräns och Fröken Bitter-förbud i röstningen? Jag vill inte se småtjejerna och Bitterdamen rösta fram lillgrabben Eric Saade. Han är ju nästan lika illa som Justin Bieber.
  • Hundra plus till Carl Bildt.
  • Få bort Danny Saucedo!!! Jag får rådamp. Och vilken vansinnigt kass låt.
  • Per Andersson och Katrin Sundberg är hur roliga som helst! Humor! En perfekt duo.
  • Sara Varga med låten Spring för livet blir bättre och bättre för varje gång jag hör den, trots att jag knappast valt att höra den hela tre gånger. Men den har förstås inget i Eurovision att göra.  
  • The Moniker är så klart bäst. Jag älskar den här låten! Oh my god, oh my god!
  • Heter han BrOlle? Jag har alltid trott att man säger BrÅlle. Tur jag ser på Melodifestivalen så jag lär mig. Nåja, hur som helst är den här låten bra. Jag gillar BrÅlle. Har alltid gjort, kommer alltid att göra.
  • Nej, Linda Bengtzing. Det är inget större fel på dig eller din låt. Bara på dina stövlar. Men är det något som känns som en riktig schlager (som jag och Mäster diskuterade i dag), ja då är det denna.
  • Men åhh! Detta är ju låten jag hört på radion i bilen och tänkt "Gud vad bra" men sedan inte vågat fråga fotografen i rädsla att få dumstruten på mig. Jag gillar verkligen Nicke Borg och hans röst och låten gör mig hoppfull. Rockballader går alltid hem hos mig. Går vi mot detta nu i Melodifestivalen? I så fall har ni fått en ny tittare.
  • Tänk att tatuera in Melodifestival-loggan... Swingfly har verkligen gjort ett makalöst knepigt val. Själv har jag tyckt en MODO-logga skulle vara smaklös, men tja... I jämförelse med Melodifestivalen känns det inte så fel ändå.
  • Me and my drum är helt okej. Men vem är han i blå byxor, grön tröja, långt hår och som pricken över i mustasch? Kan man köpa honom och ge Murke i födelsedagspresent?
  • Nä, Sanna Nielsen var väl rätt trist. Men nu är det The Playtones, äntligen!
  • Meeeeeeeeeeeeeen!!! Har de inte tajtat till kostymerna lite? Jag vill se kostymer, inte overaller. Men i övrigt älskar jag färgen och jag älskar låten. Så jag håller tyst.
  • Nu är frågan, rösta på The Moniker eller på The Playtones? Alltså: John Lennon eller Bill Haley
  • Nej, nu är det den där populära ungen. Dags att stänga öronen. Detta är den absolut sämsta låten i startfältet och lik förbannat kommer småtjejerna rösta på honom. Skrämmande.
  • Jaså, är det slut nu? Vad blir det fram till dess att röstningen är avslutad? Jag njuter av lite David Bowie under tiden.
  • ... Och äter Superchips ... Vet dock inte om det är så mycket "super" över dem.
  • JAAA! De kastar in Nanne Grönwall, Lena Ph, Ola Salo (som alla står högt på min lista) och Christer Sjögren som kör Scorpions absolut bästa låt. Gud vad bra!
  • Som lite kuriosa kan jag berätta att Herr Sjögren har berömt mina ögonfransar. Vilka av er kan skryta med det?
  • Ryssarna ger 12 poäng till The Moniker. Det är det bästa de någonsin gjort. Men de ger 10 poäng till Danny, vilket alltså sätter dem på minus igen.
  • Finns det någon som inte älskar Adam Alsing? Antagligen inte. Om han var poängledare för Big Broter skulle jag säkert titta.
  • ... Eh ...? Vadå poängledare? Programledare skulle det stå. Nej, detta med att liveblogga är inte så himla lätt. 
  • Varför går skitlåtarna så galet bra? Kan inte Europa något om musik?
  • Nu hoppas vi på britterna.
  • "Det där är ingen frisyr. Det där är ett rop på hjälp." Hahahaha!!!
  • Men faaaaaaan! Varför röstar alla på snorungen?!
  • Nu ligger de två sämsta låtarna i topp. Man vill ju spy.
  • Nä men vilken hård kille han är Saade! Lite glassplitter i ögat är ingenting. Han är ju nästan på Zeb Macahans och Kung Forsbergs nivå...
  • Plus till Danny, trots allt, för hans södersnack. Jag är lite svag för sånt av någon konstig anledning.
  • Eller ja, det är väl inte ett dugg konstigt. Jag älskar ju Anderssonskans Kalle och gamla svenska filmer.
  • FY FAN!!! Hur i helvete kan de två absolut sämsta låtarna och artisterna toppa resultatlistan?! Ta ifrån fjortisarna deras mobiler NU!
  • Men hjälp! Läste jag fel eller har Buffy Sainte-Marie varit med och skrivit en av låtarna?! Nej, det kan inte stämma... Men var det någon av hennes låtar som var med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...