"Jag jobbar för Team Canada. Vi är klara här. Tack så mycket"

Sitter och fixar lite inför en spalt till lördagens tidning och väntar på att få ringa och prata lite hockey-VM samt fotboll. Under tiden läser jag och roas (eller oroas?) över dagens citatskörd.

Expressen berättar om ordväxlingen mellan Leif Boork, Ken Hitchcock och presschefen Andre Brin i går under presskonferensen efter matchen. Jag dör lite.

Boork frågar om tacklingen på Mikael Backlund, men frågorna faller inte Kanada i smaken och därför hoppar presschefen Andre Brin in och tar över. Han tycker att det har blivit åsikter i stället för frågor och säger efter en stund "Nästa fråga... Inga mer frågor från den här gentlemannen".

När Boork ställer en ny fråga svarar Brin: "Jag jobbar för Team Canada. Vi är klara här. Tack så mycket." Därefter lämnar coachen och presschefen presskonferensen. Jag bara undrar, varför skämmer Kanada ut sig så här? Varför bryter presschefen in? Hitchcock är ju knappast ett blåbär som ska behöva uppbackning ...

En annan som inte heller är ett blåbär är Rick Nash som sa så här till Expressen om tacklingen: "Jag vill inte dela ut såna tacklingar, men skulle jag inte göra det så skulle jag vara arbetslös." Det tycker jag är lite gulligt sagt av min kära Herr Nash. Men jag tror inte att han behöver oroa sig för att bli av med jobbet. Sedan när består hans uppgifter på isen främst av att tackla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...