Blondie!!! (Nåja)

Alltså. I dag kan det ha varit den mest avspända Morran som någonsin satt sig i en frisörstol. Okej, jag jämförde det med elektriska stolen, men faktum är att jag var förhållandevis lugn.
 
Mer eller mindre så sa jag till frisören att hon fick göra precis som hon ville. Ja inom ramarna att hon bara fick ta det slitna (topparna) och att jag skulle ha slingor, som absolut under inga villkorsvis fick bli randiga eller onaturliga samt att håret skulle bli ljusare. Och ja, det kan hända att jag visade ett par bilder på exakt hur jag ville ha det för att bli nöjd. Men i övrigt var det fritt fram.
 
Att det skulle bli ljusare var ett infall som jag bestämde mig för där och då. Mest var det munnen som pratade före jag tänkte. Och då fick det helt enkelt bli så. Resultatet? Ja, typ så här:
 
 
Kanske inte läge att skrika Blondie riktigt än, men betydligt ljusare tycker jag att det blev i alla fall. Ljusare än förväntat, faktiskt, och jag är väldigt nöjd med frisören. Det som har gjorts är alltså en kapning av det slitna och sedan cirka fem miljarder tunna slingor i två olika "sandiga" nyanser för att få det att se "naturligt" (mitt favoritord när det kommer till hår, hud och smink?!) ut.
 
Frågan är dock om det gör det. För på bilden ser det ju okej ut. Men i vissa ljus ser mina ögon ett knallorange/gult hår som är allt annat än vad som faller Morran i smaken. Trots att jag tyckte att det såg perfekt ut hos frisören. Så just nu avvaktar jag. Hoppas att det gula/orange bara är i vissa knepiga ljus och inte den bistra sanningen.
 
Efter att jag suttit hos frisören från 12.30 till 15.15 susade jag, Majk, lilla Fightern och Bankomaten till Välsviken. Jag, som inte skulle handla något, fyndade en skinnjacka och en t-shirt. Och nu sitter jag här och varvar ner (upp?) inför jobb i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...