Recension: Macadamia Deep Repair Masque (hårfavorit)

 Vad: Macadamia Deep Repair Masque
Om produkten: "en återuppbyggande hårmask som ger torrt, skadat hår nytt liv. En kraftfull kombination av macadamiaolja och arganolja ihop med tea treeolja, kamomillolja, aloe vera och algextrakt återuppbygger och tillför håret en nyvunnen glans. Håret får nytt liv med förbättrad elasticitet och glans och en intensiv "närings-boost."
Pris: 240 kronor/250 ml (finns även i mindre och större storlekar).
 
Här är en av mina absoluta hårfavoriter! Macadamia Deep Repair Masque är en inpackning som är guld värd. Jag älskar mitt hår efter att ha använt denna! Hårrabiata, perfektionistiska och allmänt timida jag tar alltså till ett sådant kraftord. Då förstår ni att det här är bra grejer, va?
 
Håret blir ordentligt återfuktat, mjukt och glansigt och känns väldigt friskt och välmående. Återfuktningen gör också att håret blir lätt att reda ut, det vill säga noll trassel. Trots att jag har typiskt skandinaviskt hår med tunna strån blir håret aldrig tungt av den här.
 
Inpackningen ska användas en-två gånger i veckan och verkningstiden är upp till sju minuter. Ett plus tycker jag, då det gör att man kan använda den under tiden man fortfarande står i duschen och fixar med resten av kroppen utan att behöva krångla med att gå ur duschen, sitta med hårmasken i typ 15 långa minuter för att sen kliva in i duschen igen och skölja ur. Här går allt i ett nafs.
 
Sedan är doften bland det bästa i hårproduktsväg någonsin. Ja, någonsin. Och ja, den sitter kvar ett bra tag efter att man sköljt ur inpackningen. Det är också värt ordentligt med plus.
 
Prismässigt tycker jag att den ligger bra till och tack vare att den är väldigt dryg blir den också pisvärd. Jag skulle (men vill helst inte så låt gärna priset vara som det är, tack) absolut betala även om denna kostade mer än så här.
 
Jag har ingen större erfarenhet av Macadamias produkter i övrigt, annat än att jag testat deras hårolja. Eller ja, test och test... Det blev inte så mycket test för jag står inte ut med hur den luktar. Men den här däremot är en riktig fullpoängare!
 
Betyg: 5 av 5 Morr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...