Tjugo nyanser av vinrött

I dag är ingen vanlig dag, i dag är Den Blonda Häxans födelsedag! Tyvärr blir hon inte påhälsad av mig eftersom att jag lever och andas jobb.
 
Hur som helst, i dag innan jobbet skulle jag ha storstädat. Jag sköt på det nöjet till en annan dag i stället och sysselsatta mig med ett annat fruktansvärt tungt måste. En syssla som kräver tid och tålamod, men som ändock måste göras. Höstshopping.
 
Det blev detta från H&M:
 
 
Och ja, jag gillar vinrött. Har gjort sedan 1987 då jag föddes som hästtjej och lärde mig att höst är detsamma som nya ridsportkollektioner i färgerna vinrött, brunt, grönt och senapsgult.
 
Övriga saker jag är ute efter att uppdatera garderoben med i höst: ny skinnjacka (mycket kräsen med modell, givetvis), stövlar utan klack (kanske dessa?), de perfekta jeansen (det där sökandet som aldrig tycks ta slut...) och minst en snygg kjol (lutar åt denna).
 
Och kanske ännu fer kabelstickade tröjor, fina blusar och underkläder. Och just det jag har fortfarande inte släppt tanken på mockasinerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...