Show her it's a man's world

Jag älskar reklam, speciellt print. Vad det är reklam för är inte så noga utan det intressanta är sättet man får fram budskapet. I dag hör man ofta att mycket reklam är sexistisk och så är det ju. 

Aftonbladet visade lite reklam från 1960-talet. Här är några exempel:



 


Intressanta och så himla snygga! Men när det gäller dem här får jag nog erkänna att mitt motto "det var bättre förr" inte alltid stämmer.

---

Morran hissar: Vi får tillbaka Ladislav Nagy! Tack för den värvningen! Nu hoppas jag att Påhlsson kommer också.
Morran hissar 2: Kinder Maxi. För oss som älskar Kinderägg, men senaste veckan kommit på att det känns lite pinsamt att köpa äggen efter typ 12 års ålder.
Morran dissar: Kläderna från Gina som jag beställde. Förstår inte vad jag tänkte när jag beställde den rosa toppen med rosor?! Sinnesförvirring? Den var desssutom om möjligt ännu fulare när jag fick hem den.

---

Jobb nu. Blir faktiskt sugen på att ta bussen dit, men nej. Här ska motioneras! Eller...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...