Men vad är det som händer?

Den känslan när man kliver in på krogen, allmänt jätteglad, och diret får se teven som visar att MODO förlorar med 0-3 mot Timrå och återigen skämmer ut sig. Den känslan är fan inte rolig.
 
Jag skrek rätt ut. Jag hade glömt bort matchen (glömt!!!! Hur kan ens det hända?!) och här visades alltså en repris. Det var bara ett fåtal minuter kvar och jag ville förstås inte se eländet utan skyndade snabbt mot baren i stället. Men en sak som fastnade på näthinnan var ändå den nästan apatiska blicken från båset.
 
Vad är det som händer?
 
MODO var alltså i topp för knappa tio omgångar sedan. MODO levererade match efter match, och inte nog med det – laget spelade en vansinnigt rolig hockey och med ett självförtroende som inte skådats på länge. Men sedan föll korthuset. Eller rasade, är väl ett bättre ordval. Fritt fall.
 
Och vi är fortsatt kvar i det där raset. Okej att MODO "slipat på detaljer", "jobbar på, men inte får utdelning" och allt vad det nu hetat. Men nu är det kris på allvar. Och jag tackar hockeyguden att det är uppehåll nu. Det är väl vår enda chans att kunna bryta det här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...