Bridesmaides – betydligt bättre än väntat

 
Ungefär ett år efter alla andra såg jag filmen Bridesmaids. Jag tänkte att det kunde väl vara en film värdig en vardagskväll när man är trött och vill slötitta lite.
 
Men! Detta var inte en ytlig tramsfilm som jag trodde! Jag föll som en fura, direkt. Bridesmaids går raka vägen in på listan över mina favoritfilmer, faktiskt. Absolut topp-fem i komedigenren.
 
Filmen är så underbart härligt rolig och fyndig att jag grät av skratt (eller till och med för att jag blev rörd någon gång?!) och försökte kväva mina skratt med hjälp av skämskudden när igenkänningsfaktorn (hehehe...) blev för allvarlig eller när empatin flödade över på grund av karaktärernas sköna pinsamhetsfaktor.
 
Men det är inte bara alla roliga och fyndiga scener som jag vill hylla, utan även det faktum att det finns en hel del eftertänksamhet också. Det är ingen vanlig, platt och stel romantisk komedi utan här bjuds det på överraskande mycket drama och kanske vad man kan kalla för nyskapande.
 
Jag tokgillar huvudrollen Annie som är alldeles för mycket, men ändå är totalt älskvärd och går lätt att sympatisera med trots att hon går för långt gång på gång. Och jag älskar rollbesättningen. Varenda karaktär och skådespelarinsats är perfekt.
 
Bridesmaids har allt en komedi ska ha och framför allt har den charm och träffsäkerhet till tusen och ger mig betydligt mer att tänka över än vad jag hade föväntat mig. Älskar!
 
Betyg: 5 av 5 Morr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...