"Du är så lugn och stresstålig"

Nu när jag har kommit i gång med övingskörningen igen (yes, inget B-körkort för Morran än trots ålderdomens påbörjan) har min personlighetsförvandling hittat ytterligare ett område att dyka upp på.
 
Det finns nämligen två sitiationer där jag nu gång på gång* har beskrivits som lugn, sansad, säker och stresstålig. Dessa är:
  • I jobbet. Som journalist (reporter och redigerare) är det ett måste att vara lugn, kunna hantera stress och vara cool – samtidigt som man är snabb och fokuserad.
  • Som körskoleelev. I trafiken är det förstås också bra att vara lugn och sansad.
Men detta är mycket roligt och oförståeligt för både mig själv och mina närmaste. Hetsiga, neurotiska och temperamentsfulla argbiggan Morran beskrivs som lugn och stresstålig? Hahahahaha!
 
Jag som annars, alltså utanför arbetstid eller när jag inte sitter bakom ratten, kan gå i taket över att någon snor sista chokladbiten, att det bara är fem minuter kvar tills jag måste lämna hemmet, eller att jag har det och det och det kvar att göra eller när MODO ligger under och klockan tickar i väg.
 
Men jag kan alltså bara jag vill. Eller snarare: Jag är som två olika personer, kanske.
 
*Ja nu har jag ju inte övningskört fler gånger än att det här förstås kan komma att ändras. Morran lär nog få utspel för sin hetsighet när bilen väl börjat sluta vara "nybörjarsnäll".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...