Recension Pureology Pure Volume Blow Dry Amplifier

Vad: Pureology Pure Volume Blow Dry Amplifier
Pris: Cirka 289 kronor/250 ml
Om produkten: Ska ge volym, fyllighet och flexibilitet i samband med föning. Består av en alkoholfri formula med värmeskydd för fint till normalt färgbehandlat hår. Ska lämnar håret friskt och flexibelt och ge lätthanterligt hår som är enkelt att borsta.
 
En hårprodukt som jag länge har letat efter är en som ger volym, fyllighet och mer liv och "stuns" till håret utan att göra håret det minsta stelt, kladdigt och allmänt otrevligt – samtidigt som produkten också är värmeskyddande. Omöjligt?
 
Jag tänkte att Pureology Pure Volume Blow Dry Amplifier kanske kunde vara det jag letat efter. Men så var förstås inte fallet. I alla fall inte efter de gånger jag hittills vågat mig på att testa den.
 
Pure Volume Blow Dry Amplifier ger volym och fyllighet, absolut. Men inte utan att håret kännas kladdigt och rent av obehagligt. I stället kändes det som att jag hade lim i håret och det där om att det skulle bli lätthanterligt och enkelt att borsta – det märkte jag då verkligen inte av. Jag har testat med en minimal mängd då jag tänkte att jag kanske tog för mycket av produkten, men inte heller det hjälpte.
 
Nu är det så att jag upplever att den här klistriga limkänslan dyker upp varje gång jag provar en volymgivande produkt, och delvis är det väl tyvärr så att det rent krasst är något som faktiskt till viss del krävs för att få upp volymen. Struktur ---> volym, det är ju så ekvationen ser ut.
 
Har man som jag rakt och fint hår kan man kanske inte förvänta sig volym och fyllighet OCH ett glansigt hår med full bevarad mjukhet och känsla av noll stylingprodukter... Men sååå mycket ska det väl inte behöva till?
 
Jag tror inte att Pure Volume Blow Dry Amplifier är en hopplös produkt OM man har lite mer realistiska förväntningar än vad rabiata jag har. Alltså: vill du ha volym och fyllighet (för det ger den!) och står ut med att håret får ordentlig struktur, och känns lite klistrigt, ja då kan den vara en guldklimp.
 
Men jag kan bara utvärdera utifrån mig själv. Den ger ordentlig volym och ska ha bra betyg för just den delen, men eftersom jag upplever mitt hår som v e d e r v ä r d i g t med produkten i blir det ändå ganska ointressant. Att det heller inte är en budgetprodukt utan en i dyrare prisklassen förstärker förstås missnöjet.
 
Som sagt hade jag önskat att den här skulle falla mig i smaken. Jag har gjort som man ska och applicerat den i fuktigt, rengjort hår från rot till topp och därefter fönat det.Men nä. Ändå klister.
 
Någon som fallit pladask för den här och har något tips? Kanske något i appliceringen/föningen jag gör fel? Fönar jag inte tällräckligt torrt? Ja, ni märker. Här rycks det fan efter halmstrå för chansen att få ändra uppfattning. Vill ju så gärna bli nöjd!
 
Vi gör så här: Jag provar den lite till, kanske efter något hjälpsamt tips, och får se om jag sedan kan ändra uppfattning. Omvärderar och uppdaterar efter lite mer tids användning och sätter ett betyg då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...