Tillbaka till skolbänken?

Ja, så ser det ut att bli i februari. Fast bara i fem veckor, så det är inget långvarigt projekt. Men ändå! Jag som inte har pluggat på två år känner att det kan bli ett ganska tufft projekt. Att hoppa rakt in från noll plugg till att läsa C-kurs är nog inte som en promenad i parken, tänker jag.
 
Men är det något jag är duktig på så är det att klara av saker. Så det ska nog gå bra det här. Jag tänker ta mina pluggande vänner i hand och försöka att lägga ner mig i det. Bry mig.
 
Ja, faktiskt så ser jag nästan fram emot att sitta där i universitetsbiblioteket och läsa en fet bok och sedan sitta på föreläsning innan jag till slut får lämna stället för att komma hem och gräva ner mig i studierna non stop hemma också. Helt ärligt. Jag gör det.
Lutar åt att jag ska ge mig in i tjock-böckernas värld igen i februari. Men lugn bara lugn, det är bara tillfälligt. Skolvärlden ska inte behöva besudlas av Morran allt för länge.
 
Dagens hiss: Kung Forsberg gästar Hellenius hörna i kväll, direkt efter Solsidan. Bästa tv-timmen sedan The God Himself stod på isen. Jag är självklart mycket förväntansfull inför detta.
Dagens miss: Sjuk, sjuk, sjuk. Trött på detta nu.

Kommentarer
Postat av: Häx

Äckliga böcker!! Jag ska också plugga i vår! Vi kan bli pluggkompisar! Vad ska du plugga?

2012-10-15 @ 08:40:32
Postat av: Sofia

Vad roligt! Då får du absolut säga till när du behöver pluggsällskap

2012-10-18 @ 14:55:19
URL: http://iaskriverinte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...