Här är min pärla!

Räven på rehab.
 
Eller ja, pärla och pärla... Det återstår ju att se. Min första egna bil är en vinröd passat, det är väl i stora drag vad jag vet. Just nu håller vi på att byta bromsskivor, belägg och ok. Sedan ska det det fixas nytt batteri och en lampa till en lykta fram. Och så krävs det nog en rejäl rengöring också. Men sedan så!
 
Jag har döpt honom till Red fox, och i dagligt tal får han alltså heta Räven. Min teknikprylar (Bobcat 1, Bobcat 2, Crow och Raven) har ju döpts efter djur som varit (är?) betydelsefulla för nordamerikanska indianer, och då tycker jag att även min bil ska få gå i samma spår.
 
Dock har det ju visat sig att mina ovanstående undersåtar alltid, med noll undantag, ständigt och jämt ska jävlas och göra livet surt för mig. Jag hoppas att Räven ska bryta den trenden. Om inte annat för att han faktiskt får ett helt inlägg tilläggnat sig själv.
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fiiin.

2013-04-11 @ 22:25:48
URL: http://iaskriverinte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...