Philly, Philly, Philly, här glider kingen in*

Ju mer sällan jag bloggar, desto svårare blir det att göra det. För visst känns det som att om bloggen ekar tomt ofta, då borde det väl ändå vara ett högkvalitativt inlägg när det väl kommer ett? 
 
Men den här gången blir det inget sånt. Jag saknar dock bloggandet, så inläggen borde snart börja trilla in igen.
 
Hockeyn då? Kampen om Le Mat hårdnar, men jag är ganska oengagerad. Då var det roligare med MODO:s J20-silver i går och att Leksand lyckades ta sig upp. Även Örebro ska bli roligt (främst av rent egoistiska skäl!), men jag är ledsen över Timrås fall. Däremot tycker jag att jag har hämtat mig förvånansvärt bra efter MODO:s uttåg ur slutspelet.
 
Annars är det ju NHL som känns mest intressant just nu, även om jag lite grann önskat att Nordkorea skulle göra verklighet av sina hot och styra upp lite. Få ett slut på världen och därmed misären med Sidney Crosby... Liksom, ska det vara nödvändigt det? En skada när 87:an är i kanonform och briljerar, laget är på väg att slå sitt eget rekord och fullständigt får mitt hockeyhjärta att pumpa?
 
För exakt så är det, Pens lockar över mig allt mer nu inför Stanley Cup när det ser ut som att Avs och Flyers inte når dit. Det känns (som jag ju tidigare redan dillat om) fult att ta sig an Phillys rival så där, men jag kan ju inte ge kalla handen när Sid The Kid faktiskt på ett tillfredställande sätt axlat rollen som något av en ersättare till The God Himself Kung Forsberg...
 
---
 
Och så har jag ju ett liv utan hockey också. Jag har haft en jättemysig påsk, eller tid över huvud taget kanske jag ska säga. I dag har jag klippt mig (wohoo, 10 centimeter nu igen!!!) och köpt en bil. Och ätit Dumle har jag hunnit med också.
 
Nu: fundera över vilket solskydd jag ska köpa.
 
*En rubrik som med åtminstone min associationskedja faktiskt är fullständigt jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...