Nu har vi 97 dagars hockeyfest att glädjas åt

NHL är i gång och livet är därmed lite roligare. Enda problematiken är väl att detta dök upp lagom till att jag just börjat få en mer normal dygnsrytm. Nu blev det alltså ingen lång period av tidig natt för mig.
 
Nåja. Jag tror mycket på Philadelphia Flyers i år, helgens förluster till trots. Kanske främst för att jag vill tro på dem, men det känns ändå som att man har ett "komplett" lag och jag tror att unge Claude Giroux bara kommer att gå än mer framåt nu. Sedan kanske det inte räcker till att ta hem Eastern conference, men att de blir farliga i slutspelet är jag övertygad om.
 
Ännu lite mer tror jag på Pittsburgh Penguins. Ni vet laget som seglade upp som något av ett favoritlag för mig – rivaliteten till Philly till trots – sedan Nummer 87 gjorde sitt intåg i mitt hjärta... Men hur mycket hjärtat än egentligen klappar mer för Flyers, känns Pens ändå lite hetare. Att de har de två kanske tyngsta aspiranterna till att vinna poängligan, Sidney Crosby och Evgeni Malkin, i laget är kanske nog för att ge den känslan...
 
I övrigt har jag inte nog koll att tippa vilka fler lag som kan vara med i toppstriden i öst. Men det ska bli spännande att se om Alexander Ovechkin får revansch den här säsongen eller inte. Om inte annat för att jag faktiskt gärna ser Ovie spruta in lite poäng så att jag får lite motstånd när jag ska bemöta Majk och Herr Trötter när de dillar om att ryssen skulle vara bättre än Crosby...
 
För älskade Colorado Avalanche tror jag att det blir svårt. Chansen att Avs når slutspel känns inte allt för stor... Men Western conference känns ändå mer jämn och i och med att den så korta säsongen öppnar upp för att det överlag är mer svårtippat än normalt hoppas jag förstås att det blir på rätt sida av slutspelsstrecket som Colorado hamnar.
 
För Sedinarnas skull håller jag förstås tummarna för Vancouver Canucks också. Men där ska det ju inte handla om vilken sida av strecket man hamnar på, utan snarare om man kan ta hem den västra konferensen eller om man hamnar snäppet längre ner bland topplagen.
 
Jag hoppas att Daniel och Henrik Sedin får en magisk säsong i år och detsamma gäller för Alexander Steen i St Louis Blues som jag tror blir en stark kandidat till Canucks om topplaceringarna i väst. Regerande Stanley Cup-mästare Los Angeles Kings blir kanske allra vassast?
 
Det som är intressant är ju att varenda liten formsvacka eller skada på de viktigaste spelarna kan få extremt stora konsekvenser en säsong som denna. Så nu håller jag tummarna mer än någonsin för att ljumskar håller...

Kommentarer
Postat av: Majk

Jag tror att Minnesota kan bli farliga iår.. Rangers bör också nämnas som en favorit sett till pappret!

Ovie är nog tyvärr förbi åkt av flertalet spelare som personlig favorit. Håller Zäta, Kopitar, Malkin, Giroux och kanske till och med Crosby ( gillar honom inte dock) som bättre spelare.

2013-01-22 @ 19:27:20
Postat av: Morran

Ja, tror att du har rätt! Minnesota känns rakt igenom som ett riktigt grymt lag och förutom att de nog blir grymt farliga i år så lär de nog kunna ha framtiden för sig dessutom?

Hehe! Ja, nu har Ovie gjort sitt. ;) Håller med dig i att alla dem (speciellt Crosby så klart...) ska hållas före honom. Ska bli kul att se Zäta i år också!

2013-01-22 @ 22:57:11
URL: http://www.mrsforsberg.blogg
Postat av: Anonym

Ja bara målvakterna håller (vilket jag tror) så blir de riktigt farliga!

Vilken 1a kedja samt powerplay de kan ha :-)

Helt övertygad att Ovie fortsatt kommer göra sina poäng men tycker att de övriga känns mer kompletta!

Aa tror Zäta kommer leda Detroit båda som kapten och i själva spelet!

2013-01-22 @ 23:00:55
Postat av: Malin

Åhh bästa bloggen jag hittat på länge!

2013-01-23 @ 00:53:32
URL: http://blaelefanter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...