Vad ska jag skriva C-uppsatsen om?

Mötet med studievägledaren idag blev uppskjutet eftersom jag är sjuk, igen. Förhoppningsvis kanske det kan bli av till veckan.

På måndag är det som sagt sista ansökningsdag till universitetet, och jag måste bestämma mig. nu. Jag har fått besked från Stubo som har hand om studentbostäderna i Sundsvall, och det är helt okej att jag hyr en lägenhet under endast halva terminen. Det känns verkligen jättebra, eftersom det var en väldigt viktig fråga gällande mitt väljande av kurser till våren.

Helgen består av hockey Färjestad - MODO imorgon och jobb på söndag. Det var meningen att jag skulle jobba även lördag men tvingades tacka nej eftersom det skulle krocka med hockeyn. Typiskt att basketmatchen jag skulle på inte hade kunnat vara på förmiddagen istället så hade jag hunnit den också. Utöver detta ska jag alltså se till att bestämma mig för vad jag ska söka, så jag har det bestämt till på måndag.

Dessutom måste jag bestämma mig för vad jag sla skriva min C-uppsats om. Vi ska lämna in PM 1 på tisdag, så det gäller att jag bestämmer mig om det nu så snart som möjligt. Jag funderar på att skriva något som har med sportjournalistik att göra, och då helst hockey, men vad vet jag inte. Det måste vara något som har en problemfrågeställning och där jag undersöker frågeställningen genom exempelvis enkäter och/eller intervjuer. Jag ska dessutom kunna använda mig utav teorier för att forska i detta. Med andra ord kan jag inte gärna ha som ämne att undersöka hur ofta Kung Forsberg figurerat i sporten på TV4, eller liknande. Nä, nu krävs det något vettigt.

Förslag?

Ikväll blir det att ta itu med det jag skulle ha gjort i söndags, det vill säga städa och plugga. Kul, verkligen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas att det kommer gå bra med pluggandet, alltid svårt att veta vad man ska skriva om.
En lugn och skön kväll kan vara härligt ibland, eller ja oft ;) Men lycka till med städandet, det brukar man ofta skjuta upp in i det sista.

2007-10-12 @ 18:16:20
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: Emma

Här kommer svaret:

en yllejumper!

;)

Och angående ämnet, såklart du ska skriva nå om hockeyn, men då måste det ju vara nåt riktigt bra område. Ska klura! =)

2007-10-12 @ 18:24:32
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: sassa

svårt o komma på nåt. fattar inte riktigt d me teorietr o problemfrågeställning men, men..

2007-10-13 @ 23:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...