Water for elephants

Tidigare sa jag att jag var tvungen att se Water for Elephants, en film med en av mina favoriter bland kvinnliga skådespelare samt surmuppen nummer ett. Och nu är det gjort.



Water for Elephants får godkänt, men inte mer. En trevlig film att se, men inget att minnas efteråt. Filmen är sjukt snygg (cirkusmiljön är ju dessutom tacksam) men historien känns för förutsägbar och lyfter aldrig. 

Hal Holbrook tänder hoppet i början och jag är helt inne i filmen den första timmen. Då är storyn fortfarande intressant och jag kan inte se och höra mig mätt på hur allt bidrar till att verkligen kännas som 1930-talet. 

Men det är efter det som det där lyftet från godkänt till riktigt bra aldrig kommer. Det bara maler på och maler på och jag börjar till och med kolla på klockan. Sen tickar det på och så blir allt precis som jag hade trott. Inga överraskningar och framför allt ingen extas filmen igen – och då räcker inte betyget till mer än godkänt. 
 
Betyg: 3 av 5 Morr!

---

I morgon är det äntligen dags. Pirrigheten, nervositeten och längtan är på topp. Bara att hoppas att MODO också är det.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...