Matt Duchene till... Frölunda

Okej. Matt Duchene klar för Frölunda. Helt makalöst enormt! Jag satte storglaset med pepsi i halsen direkt. Blev så där småfnittrigt jätteglad som Kung Forsberg kunde göra mig. Trots att Avs:aren inte ens ska till MODO – utan till en konkurrent!
 
Jag skulle kunna rabbla en hel del saker jag hade gjort för att få se honom i MODO-tröjan. Men tänker bespara er och mig den tiden. Så nöjer mig med att säga grattis till Frölunda, helt enkelt.
 
Nu har ju Duchene haft problem med skador och är kanske inte riktigt på den nivån han skulle kunna vara, men oavsett vilket är det en grym värvning. Jag tror att han kommer att finna sig väl till rätta på stor rink och detta om något (ja förutom Henrik Lundqvist då förstås...) borde väl locka publik till Scandinavium?
 
En sak som jag dock tycker är tramsigt är hur Frölunda tycks känna att de måste förklara sitt tillskott. "Vi tvingas", jaha? Frölunda, det är okej. Mesa inte. Att man vill ta in en grym spelare för att råda bot på skadebekymmer och få ett vassare lag är inget att skämmas för. Tvärtom.
 
Dagens hiss: MODO tog tredje raka i kväll. Och hallå, såg jag fel eller ligger vi fyra nu?! Nä, det är faktiskt helt korrekt. Det faktumet får även det mig att bli lite så där småfnitttrigt jätteglad som Kung Forsberg kunde göra mig.
Dagens hiss 2: Och lika glad blir jag av hur Alexander Steen levererar!
Dagens hiss 3: Kul att AIK tog hem första trepoängaren.
Dagens diss: Att sträckan Filipstad-Karlstad innehåller cirka sju jäkligt långa sträckor där Spotify vägrar fungera.
 
Största frågan just nu: när har Frölunda en för mig passande match så att jag kan få se Herr Duchene spela? Förutom att han är en underbar spelare i mitt lag (ja nu menar jag ju förstås NHL och inte Frölunda...) så har jag ju ytterligare en speciell anledning att vilja se honom live. Vi är ju båda aspiranter till att vara herre på täppan över Kung Forsbergs fanclub.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...